Mangga Online

heartbeat.my

CoOL pEopLE!!~

Jumaat, 3 Mei 2013

Untuk awak..

Assalamualaikum w.b.t,

Kisah ini hanya sekadar rekaan semata-mata.. Tidak ada kena mengena dengan yang hidup ataupun yang telah meninggal dunia.. Saya hanya nak orang baca dan faham sahaja..

Pertama sekali, maaf kalau warkah ini akan mengganggu ketenteraman hidup awak yang serba indah dan tak ada secebis rasa sedih itu..

Kita pernah satu induksi suatu ketika dahulu..
Awak pernah pandang-pandang saya, tapi waktu itu saya sudah berpunya.. Kekasih saya sentiasa disisi tidak kira masa.. Kami sentiasa bersama..Tapi sekarang, dia telahpun berkahwin dengan kekasih hati dia.. Mungkin tiada jodoh antara dia dan saya..

Tiba-tiba awak muncul dalam hidup saya.. Awak add saya dalam Facebook, awak suruh kawan awak approve saya.. Saya terlupa siapa awak, saya ingat-ingat lupa..

Awak cakap yang awak nak kenal dengan saya.. Awak nak kawan dengan saya.. Saya cakap, nak kawan tak salah, tapi saya dah beritahu awak yang saya sudah berpunya.. Awak cakap awak tetap nak kawan dengan saya.. Awak tetap nak tunggu saya walaupun sebenarnya saya sedang merancang ke arah hubungan yang lebih serius dengan kekasih hati saya..

Awak, maafkan saya.. Saya suka berkawan dengan awak, cuma kita hanya sekadar kawan biasa..
Tak perlu lah awak harap apa-apa dari saya.. Mungkin tiada jodoh antara kita.. Saya dah jumpa orang yang saya cari selama ini dalam hidup saya.. Saya dah jumpa dan tak mungkin saya tinggalkan dia.. 

Mungkin saya bukan yang terbaik untuk awak.. Awak akan jumpa seseorang yang lebih baik dari yang awak nak.. Insya'allah, semoga ALLAH permudahkan segalanya untuk awak.. Saya hanya mampu doakan untuk awak.. 

Walau macam mana pun, kita masih tetap kawan.. Jangan disebabkan kisah kita ni awak dah tak nak berkawan.. 

Buka pintu hati awak untuk perempuan lain, sebab awak akan jumpa apa yang awak nak.. Saya nak kenal kan kawan saya dekat awak.. Tapi awak tak nak.. 

Awak cakap awak tak kenal dia.. Awak tak sudi kenal dengan dia.. Jadi saya terfikir.. Semua kawan-kawan awak sekarang memang awak dah kenal sejak keluar dari perut mak awak ke?! Sebelum dua manusia menjadi kawan, mereka memang tak kenal antara satu sama lain kan?!

Saya cakap yang dia ikhlas nak kawan dengan awak.. Awak semacam tak percaya.. Awak nak suruh dia buktikan?! Serius saya cakap, saya tak pernah tengok orang buktikan keikhlasan mereka.. Bukti macam mana yang awak nak?! Buat keluar dan tunjuk depan batang hidung awak?! Macam tuh?!

Awak tanya saya, kenapa saya nak kenal kan dia pada awak ke?! Tapi saya sendiri tak tahu.. Perlu alasan ke bila kita nak berkawan dengan seseorang?! Kalau boleh saya nak awak kawan dengan dia dulu.. Kenal hati budi dia dulu.. Nanti kalau dah kenal, mana lah tahu hati awak terbuka untuk dia.. Saya tumpang gembira kalau awak dengan dia.. Sebab dia baik, dia kawan baik saya.. Saya kenal dia.. Sebab tuh la saya nak kenal kan dia dekat awak.. 

Tapi mungkin awak terlalu kacak sampai orang macam dia tak boleh nak berkawan.. Mungkin awak hot giler sampai tak layak nak duduk semeja dengan dia.. Takpe, takpe.. Saya tak kisah.. Mungkin awak sendiri pernah kena reject dengan orang yang lebih menarik dari awak, sampai awak pulak yang reject orang lain.. What goes around comes around, right?!

Saya lebih rela jadi orang yang bajet hot tapi ada ramai kawan berbanding orang hot tapi tak reti berkawan.. 

Saya minta maaf untuk warkah ini.. Saya nak awak faham.. 


All life is an experiment. The more experiments you make the better.

Tiada ulasan: