Mangga Online

heartbeat.my

CoOL pEopLE!!~

Khamis, 16 Mei 2013

Bulan..

Assalamualaikum w.b.t, 

Dua puluh empat tahun hidup, aku cuma merasa keindahan bulan setiap kali melihatnya.. Tidak terfikir langsung keadaan di kawasan gelap tidak bercahaya.. Tidak terlintas apa yang berlaku di sebaliknya..

Tapi kan dulu, masa kecil, aku pernah marah bulan.. Di mana saja aku berada, di rumah, di kampung, semasa bercuti, bulan seakan mengikut sama.. Lebih-lebih lagi bila berada dalam kereta.. Bulan seakan ikut ke mana saja kereta yang aku naiki pergi.. Tapi itu sebelum aku belajar tentang planet dan bimasakti..

Ini satu lagi rahsia.. Dulu, semasa kecil, peti sejuk adalah antara permainan yang paling aku suka.. Bila ibu atau nenek berada di dapur, aku mengikut sama.. Aku suka bermain pintu peti sejuk.. Aku akan tutup pintu peti sejuk dengan sangat-sangat perlahan untuk melihat lampunya terpadam.. Aku tak tahu kenapa, tapi aku suka.. 

Semasa dewasa, kita mahu jadi budak-budak..
Semasa budak-budak, kita mahu jadi dewasa.. 



Memories don't change, when everything and everyone else does..


Tiada ulasan: