Mangga Online

heartbeat.my

CoOL pEopLE!!~

Khamis, 30 Mei 2013

Lelaki Itu & Lelaki Ini..

Assalamualaikum w.b.t, 

Ditolak dengan seribu satu alasan oleh lelaki yang diiktiraf paling kacak di matanya membuat hatinya sedikit terluka.. Perasaan yang terpendam lama diluahkan pada satu malam ketika ramai manusia sedang lena.. Diberinya madu namun disuapnya cuka.. Dan pergi membawa hati yang lara..

Lelaki itu kemudian bercinta dengan seorang gadis yang ada rupa.. Masakan merpati mahu memilih enggang untuk terbang bersama?! Harinya diteruskan seperti tidak terjadi apa-apa walaupun hatinya masih terluka.. Pasti lelaki itu melabelnya perigi mencari timba.. Tapi dia peduli apa.. Dia perempuan moden yang berani bersuara..

Sehinggalah dia bercinta dengan seorang lelaki yang menarik minatnya kerana perangai gila-gila.. Ada kalanya gila lelaki ini sampai tahap sengal pun ada.. Lelaki yang dalam diam menawan hatinya.. Dia berfikir semula.. Lelaki itu dan lelaki ini sangat jauh beza.. 

Rambut lelaki itu fesyen serabai ala Korea.. Rambut lelaki ini skema.. Lelaki itu pandai menggunakan ayat yang mampu menyentuh jiwa wanita.. Lelaki ini pula ada kalanya dia sendiri tak faham dengan apa yang dia kata.. Tapi persetankan itu semua! Lelaki ini lebih tulus hatinya.. Tidak banyak berahsia.. Tahu menjaga hati wanita.. Dan dia sentiasa menghibur hati dengan pelbagai lawak jenaka.. Hari yang dulu kelam kini bersinar dengan senyum dan tawa..

Dan hari ini kami bersama.. Ramai tidak percaya.. Biarkan saja.. Pekakkan telinga.. Kami bahagia.. Walau dia tidak sekacak mana.. Tapi ada apa dengan paras rupa?! Sesungguhnya lelaki yang pandai buat lawak dan memberi hari anda ceria jauh lebih menarik berbanding lelaki kacak bergaya tapi tidak mampu untuk buat apa-apa.. 




Cari pasangan yang membuat anda senyum lebih lebar dan ketawa lebih besar untuk menghadapi hidup yang lebih mencabar.. ;)



Tiada ulasan: