Mangga Online

heartbeat.my

CoOL pEopLE!!~

Isnin, 13 Mei 2013

Mimpi & Jodoh.. ;)

Assalamualaikum w.b.t, 

Kereta berhenti di tepi pantai pada suatu petang yang sunyi.. Tidak ramai orang di kanan dan kiri..
Kerusi kereta dibaringkan sedikit untuk merehatkan diri.. Tangan menggengam erat telefon sendiri..

Deringan lagu rancak berbunyi.. Mata pantas melihat skrin di tangan kiri.. Tertera nama orang yang sangat ku sayangi.. Dia mahu berjumpa sebaba ada benda mahu diberi..

Kereta diberhentikan di sebuah kedai makan.. Kaki dilangkah perlahan.. Punggung dilabuhkan di kerusi berdekatan jalan.. Datang seorang lelaki berkemeja lengan panjang mengikut kesesuaian badan.. Dia meletakkan satu sampul surat di atas tisu putih yang belum digunakan..

Perlahan-lahan sampul dibuka.. Ditarik keluar kertas tebal yang di dalamnya..Satu persatu ayat di kertas tersebut dibaca.. Terbeliak mata.. Aku mengangkat kepala.. Mata kami bertentang seketika..

'Walimatul Urus Undangan Raja Sehari' tertera di depan sekali.. Tersergam indah gambar aku dan lelaki di depan aku ini.. Terpampang nama aku dan bakal suami.. Tiba-tiba rasa pening melanda diri.. Gelap pandangan sunyi sepi.. Aku rebah menyembah bumi..

Aku terjaga dari mimpi.. Mimpi yang aku minta selama ini menjadi mimpi dalam hidup ku ini.. Aku ingat setiap satu yang terjadi.. Tapi aku samar-samar rupa dan nama bakal suami.. Sungguh sayang sekali.. Kalaulah mimpi seperti cerita yang dapat di ulang berkali-kali.. Aku lebih rela tidur sepanjang hari.. Menikmati detik indah bersama orang yang dicintai.. 


Jodoh ditentukan sewaktu kita berumur 4 bulan di dalam kandungan ibu.. ;)


1 ulasan:

isye hisham berkata...

curi pic awk.. dun wuri sy cite kan.. hehe

http://hishamshuhaimi.blogspot.com/2013/10/bila-jodoh-tak-ke-mana.html