Mangga Online

heartbeat.my

CoOL pEopLE!!~

Rabu, 21 Disember 2011

SENYUMmu..

Assalamualaikum w.t.b,

Ketika SENYUMmu tidak terbalas, ALLAH telah MENGHITUNG manisnya senyummu.. Ketika SAPAANmu tidak terjawab, ALLAH tidak LUPA berapa kata yang dikau ucapkan.. Ketika ajakanmu tidak dipenuhi, penatmu takkan tertinggal sentiasa dicatat Malaikat, ketika dikau MENANGIS akan perihnya perjuanganmu, ALLAH tidak pernag LALAI menghitung berapa titis airmatamu & ketika mereka lari meninggalkanmu TETAPI ALLAH tidakkan pernah LUPA menemanimu..

Bilamana mentari yang kau harapkan, namun sebaliknya hujan yang bercucuran, JANGAN KECEWA.. Bilamana rembulan yang kau dambakan, namun hanya kelip-kelip menerangi malam, JANGAN BERDUKA.. Kerana mentari takkan selamanya bersembunyi, bulan juga takkan selamanya menghindari.. Bahagia yang kau idamkan pasti berhasil kau miliki, andai hatimu terlebih dahulu diserahkan kepada Pemilik Bahagia yang Hakiki..

Ingatlah ALLAH itu memberikan apa yang kita butuhkan bukan apa yang kita minta, ingatlah mungkin saja kita membenci sesuatu padahal itu baik bagi kita atau sebaliknya kita menyukai sesuatu padahal itu buruk bagi kita.. Kita tidak pernah tahu apa yang akan tejadi esok pada diri kita, kerana itu terima ketentuan ALLAH dengan penuh ikhlas.. ALLAH tahu apa yang terbaik untuk kita.. 



Thanks For Reading This Entry.. 

Tiada ulasan: