Mangga Online

heartbeat.my

CoOL pEopLE!!~

Selasa, 20 Disember 2011

Sekeping Hati..

Assalamualaikum w.t.b,





Bila kita memang dijodohkan.  Apa pun halangannya kita pasti akan disatukan dalam pernikahan.  Namun bila memang kita tidak dijodohkan apa pun usaha pastikan tiada hasilnya.  Ya Allah, ajarkan kami
mencintai dengan sederhana.  Ajarkan kami agar lebih pandai memendam cinta.  Ajarkan kami untuk lebih mencintai-MU dan kekasih-MU.. Ya Allah, Jagalah kami dari dosa dunia, jagalah dia dari dosa cinta.  Aku mencintainya kerana-MU, Aku pun rela melepaskannya apabila Engkau kehendaki dan gantikanlah yang terbaik menurut Engkau Ya Allah..
 
Ya Allah, gantikanlah kepedihan ini dengan kesenangan, jadikan kesedihan itu awal kebahagiaan.  Wahai Rabb, anugerahkan pada mata yang tak dapat terpejam ini rasa kantuk dari-MU yang menenteramkan, tuangkan dalam jiwa yang bergolak ini kedamaian.  Wahai Rabb, tunjukanlah pandangan yang kebingungan ini kepada cahaya-MU, bimbinglah sesatnya perjalanan ini ke arah jalan-MU dan merapat ke hidayah-MU.
 
Ya Allah, bila yang dirindu belum merindukan maka kuserahkan rindu ini kepada-MU sang Ilahi, bila yang dicinta belum juga mencintai maka ku titipkan cinta itu pada-MU Sang Pemberi Cinta,
Bila yang dinanti belum ada disisi maka ku akan bersabar pada ketetapan-MU Sang Ilahi, Engkau telah menetapkan segalanya sebelum bumi tercipta, maka ku akan bersabar dan berikhtiar dalam kesendirian serta bertawakal dalam penantian ini.... Aamin ya Rabbal'alamin.. 




Thanks For Reading This Entry..

Tiada ulasan: